Pantun Perkenalan Untuk Semua Orang

Diposting oleh Brankas Everything

Dari mana hendak ke mana
dari jepang ke bandar cina
kalau boleh kami bertanya
bunga yg kembang siapa punya


Kalan-jalan ke pasar baru
Jangan lupe mampir swalayan
Perkenalkan saya warge baru 
Asal dari pedongkelan


sebelum musim gugur
pergilah liburan ke kota
sebelum aku menghibur
engkau tuan apa nona


tiang kapal tegak menjulang
kapal melaju membelah laut biru
tak kenal maka tak sayang
bolehkah aku sedikit mengenalmu


ini durian bukan sembarang durian
ini durian, durian runtuh
ini pejantan bukan sembarang pejantan
ini pejantan, pejantan tangguh


kuncup kembang dahan berduri
merah merekah hijau dedaunan
aku sedang meratap diri
rasa hatiku didera kesepian

{ 1 komentar... read them below or add one }

aurelia mengatakan...

Memang enak buah rambutan
Kalau di makan rasanya manis
Kalau boleh saya berkenalan
Siapa nama si adik manisz

Posting Komentar